Powered by
be X²O Badkamers Trofee Herentals Cross WE
Women's Team 14 dec '24
1/1 Etappe 1
be UCI World Cup Namur WE
Women's Team 15 dec '24
1/1 Etappe 1
nl UCI World Cup Hulst WE
Women's Team 21 dec '24
1/1 Etappe 1
be UCI World Cup Zonhoven WE
Women's Team 22 dec '24
1/1 Etappe 1
be UCI World Cup Gavere WE
Women's Team 26 dec '24
1/1 Etappe 1
fr UCI World Cup Besançon WE
Women's Team 29 dec '24
1/1 Etappe 1
be Trofee GP Sven Nys WE
Women's Team 01 jan '25
1/1 Etappe 1
be Vlaamse Duinencross Koksijde WE
Women's Team 03 jan '25
1/1 Etappe 1

Unieke combinatie wieler-schaatsploeg; TEAMLottoNL Jumbo

Rijswijk, 29 september 2014 - Lotto, onderdeel van De Lotto, en BrandLoyalty hebben vandaag de overeenkomst ondertekend met de schaatsploeg Team BrandLoyalty en het Belkin Pro Cycling Team. Onder de naam TEAMLottoNL zullen de ploegen de komende twee jaar gaan samenwerken. Lotto is per 1 oktober hoofdsponsor en naamgever van de schaatsploeg en per 1 januari 2015 van de wielerploeg. BrandLoyalty wordt subsponsor.

Voor het eerst in de sportwereld worden schaatsen en wielrennen op deze manier bij elkaar gebracht, met als doel op sportief, financieel en commercieel gebied te bouwen aan een nieuwe topsportstructuur. Samenwerken, kennis delen en elkaar inspireren staan centraal.

Arno de Jong, Marketing Directeur van De Lotto, is zeer verheugd over de samenwerking met het team van schaatscoach Jac Orie en de wielerploeg van Richard Plugge; “Wij zijn trots dat Lotto de komende twee jaar hoofdsponsor en naamgever is van de eerste gecombineerde Nederlandse wieler- en schaatsploeg, ‘een unicum in de Nederlandse sportwereld’. De Lotto bindt en verbindt sport en sporters. Het combineren van deze twee Nederlandse sporten in een ploeg past ons daarom als geen ander. Middels De Lotto-afdracht aan NOC*NSF en de sportbonden legt De Lotto het fundament onder de Nederlandse top- en breedtesport en door deze unieke samenwerking is Lotto het hele jaar zichtbaar op de kleding van de topschaatsers en wielrenners van Nederland.” Op het NK afstanden eind oktober zullen de schaatsers voor het eerst te zien zijn in de Lotto schaatspakken. De wielrenners volgen na 1 januari 2015.

Marco van Bilsen, Marketing Directeur van BrandLoyalty: “Na twee seizoenen hoofdsponsor te zijn geweest van Team BrandLoyalty en een mooie bijdrage geleverd te hebben aan het succes van de schaatsers op de Olympische Spelen van 2014, hopen wij middels deze nieuwe combinatie de continuïteit voor de schaatsers de komende jaren te kunnen borgen en een aanzet te geven voor nieuw succes voor zowel de schaatsers als de wielrenners van TEAMLottoNL.”

Ook Orie en Plugge zijn verheugd dat de samenwerking nu daadwerkelijk een feit is. Orie: “Ik kijk ernaar uit om dit fantastische concept de komende twee jaar samen met De Lotto, BrandLoyalty en de wielerploeg uit te rollen. Hopelijk kunnen we eind oktober bij het NK afstanden dit project direct een vliegende start geven.’’ Plugge: “Nu het contract een feit is, kunnen wij onze visie de komende twee jaar verder uitwerken: onder het motto RideTheFuture met jong talent bouwen aan de toekomst van het wielrennen. De samenwerking met de schaatsploeg van Jac Orie zorgt ervoor dat we met één team, het hele jaar door de beste atleten aan het werk hebben. We hebben er vertrouwen in dat het bedrijfsleven zich achter dit unieke concept schaart en we op zeer korte termijn een tweede titelsponsor bekend kunnen maken.”

Perspresentatie
Eind oktober wordt er een persconferentie georganiseerd. Tijdens dit persmoment wordt het team gepresenteerd en zijn de sponsoren, atleten en het management beschikbaar voor persvragen en interviews. Er volgt een aparte uitnodiging voor dit moment.

Lotto
De Lotto, waar Lotto onderdeel van uitmaakt, is opgericht door sporters om middels het organiseren van kansspelen geld te genereren voor de Nederlandse sport. Na aftrek van prijzengeld en kosten draagt De Lotto 100% van haar resultaat af aan de Nederlandse samenleving. Zo’n driekwart gaat naar sportkoepel NOC*NSF, waarvan de 76 aangesloten sportbonden een bijdrage ontvangen. Sinds de oprichting heeft De Lotto al 1,4 miljard euro afgedragen aan NOC*NSF. Het overige deel wordt aan 18 goede doelen op het gebied van cultuur, gezondheid en welzijn, zoals het Prins Bernard Cultuurfonds, de Hartstichting en het Oranje Fonds afgedragen. Met de producten van De Lotto kun je veel geld winnen èn wint de sport altijd. Lotto. Dat is WinWin! www.lotto.nl

BrandLoyalty
BrandLoyalty bedenkt en ontwikkelt loyaliteitsprogramma’s voor haar klanten in de retailsector. Het bedrijf werd in 1995 opgericht en opereert wereldwijd. Het hoofdkantoor zetelt in ’s-Hertogenbosch. BrandLoyalty werd eind 2013 overgenomen door het Amerikaanse Alliance Data Service.

Belkin Pro Cycling Team
De renners en staf van het Belkin Pro Cycling Team zijn vastberaden om een transparante toekomst te creëren en zien deze optimistisch tegemoet. De ploeg wil het wielrennen terug brengen waar het hoort: in de harten van de fans, overal ter wereld. Daarnaast talentvolle wielrenners opleiden en een nieuwe generatie renners en fans inspireren. Het team is vastbesloten om op een eerlijke en betrouwbare manier op het hoogste niveau te excelleren. Ride the future!

Team BrandLoyalty
Team BrandLoyalty veroverde tijdens de Olympische Spelen van Sochi liefst 3 olympische medailles met Stefan Groothuis (goud op 1000m), Jan Smeekens (zilver op 500m) en Ronald Mulder (brons op 500m). Deze zomer werd de equipe versterkt met 19-voudig wereldkampioen en 3-voudig olympisch kampioen Sven Kramer. De ploeg staat onder leiding van succescoach Jac Orie.

Gerelateerde updates