Powered by
Wat is er gebeurd met de winnaar van The Next Top Mechanic?

Wat is er gebeurd met de winnaar van The Next Top Mechanic?

Op vrijdag 24 juni won Jan Bevc de door Visma georganiseerde zoektocht naar The Next Top Mechanic, een online talentenjacht voor fietsenmonteurs in heel Europa. In een reeks YouTube-afleveringen zagen we Jan het opnemen tegen drie andere deelnemers in allerlei verschillende uitdagingen. Uiteindelijk werd hij uitgeroepen tot de winnaar en kreeg hij een uitnodiging om met het team mee te reizen naar een wedstrijd.

Esra Tromp, Operations manager bij Team Jumbo-Visma, zegt het volgende over de samenwerking: “Visma is een expert in het oplossen van zakelijke uitdagingen. Ze leveren de software en de expertise om ons te helpen The Next Top Mechanic te vinden. Dankzij Visma was deze zoektocht een groot succes. Er waren veel aanmeldingen, dus we waren erg blij met de ondersteuning van Visma.”

Team Jumbo-Visma sprak met Jan om terug te kijken op zijn deelname aan de show en zijn avontuur met de ploeg tijdens de Ronde van Denemarken.

Hoe voelde je je toen je weer naar huis ging na het winnen van de wedstrijd in Nederland?

"Ik was echt heel blij en trots op mezelf dat ik dit bereikt had, het is echt één van de beste momenten uit mijn carrière." Jan had echter niet veel tijd om het te vieren, omdat hij snel terug naar huis moest. “Toen The Next Top Mechanic afgelopen was ben ik direct naar huis gereisd, dus ik had niet veel tijd om alles in me op te nemen. Maar na een tijdje en zeker na de race spookte het de hele tijd door mijn hoofd. Het winnen van de wedstrijd gaf me de bevestiging dat ik goed ben in wat ik doe. Dat is een prachtige erkenning om te krijgen en het heeft mijn zelfvertrouwen een enorme boost gegeven.”

Je was uitgenodigd voor de Ronde van Denemarken!

“Ik kan niet beschrijven hoe geweldig het was om deel uit te maken van Team Jumbo-Visma tijdens een wedstrijd. Mijn glimlach verdween die dagen niet meer van mijn gezicht. Het was een eer om elke dag de teamkleding te mogen dragen in Denemarken. Ik heb geen specifieke voorbereidingen gedaan voordat ik naar Denemarken vertrok. Dat deed ik ook niet voor de finale van The Next Top Mechanic. Ik zei constant tegen mezelf: ‘niet nerveus zijn en dan komt het allemaal goed’. Dit werkt altijd voor mij en nu ging het wederom helemaal prima.’’

Jan maakte deel uit van het team van mechaniekers tijdens de Ronde van Denemarken en bereidde alles tot in de puntjes voor, zodat de renners konden schitteren. “In het begin was ik stiekem toch best wel zenuwachtig om bij het team te komen. Maar toen ik na een paar dagen iedereen persoonlijk leerde kennen, voelde ik me erg welkom in het team. Vooral de andere twee mechaniekers hebben me erg goed geholpen. Ze hebben me rondgeleid en me meegenomen in hun manier van werken. Ik kon me geen betere start van de week voorstellen”, aldus Jan op de vraag van Team Jumbo-Visma hoe hij zijn eerste dagen met het team had ervaren.

“Ze hebben me direct aan het werk gezet met allerlei klusjes. Ik deed een beetje van alles; de vrachtwagen inpakken, de fietsen controleren, banden verwisselen, fietsen en auto's wassen, twee dagen in de bevoorradingszone staan.” Voor Jan was het niet alleen een geweldige koersweek, maar hij heeft ook erg veel geleerd tijdens het werk. “Ik heb elke dag wel weer wat nieuws geleerd. Wielrennen op dit niveau is echt heel anders dan dat ik gewend ben, dus ik heb veel kennis opgedaan in deze week. Ik heb ook genoten van de samenwerking met de anderen. Het was echt een geweldig gevoel om deel uit te maken van het team. De sfeer is heel professioneel, maar wel met genoeg ruimte om plezier te hebben, dat vind ik erg belangrijk.”

Een aangename verrassing

Jan heeft een hele goede indruk achtergelaten op ons team tijdens de Ronde van Denemarken. Zo goed zelfs dat Team Jumbo-Visma besloot om hem een contract aan te bieden. Iets wat oorspronkelijk al het plan was voor de winnaar van The Next Top Mechanic, mits diegene goed in het team zou passen. “Ik ben heel erg trots dat ik dit al heb bereikt op 21-jarige leeftijd. Het was een doel waar ik heel hard voor heb gewerkt en ik kan niet wachten tot het volgende seizoen begint”, was de reactie van Jan.

“Ik ben Visma erg dankbaar dat ze mij de kans hebben gegeven om The Next Top Mechanic te worden. Ik denk dat de competitie een geweldige manier is om aandacht te krijgen voor het werk van mechaniekers en ook een kans voor mensen zoals ik om mijn carrière een vliegende start te geven. Zonder Visma zou ik nu niet onderdeel zijn van Team Jumbo-Visma. Het is een bepalend moment geweest in mijn carrière als mechanieker en ik weet dat ik veel kan leren en kan groeien in dit team. Elke dag zal ik zoveel mogelijk proberen bij te dragen aan het team, zodat we samen succesvol kunnen zijn en na verloop van tijd beter worden in wat ik het liefste doe; een topmechanieker zijn!”

The Next Top Mechanic werd mede mogelijk gemaakt door Visma

De metafoor van de mechanieker die achter de schermen werkt om de prestaties te stroomlijnen, is een rol waarin Visma zich sterk identificeert in zijn samenwerking met Team Jumbo-Visma als vertrouwde leverancier van cloudsoftware-oplossingen. Het vereenvoudigen van kernactiviteiten is wat de medewerkers van Visma dagelijks aanzet. Het is daarom een ​​natuurlijke keuze om The Next Top Mechanic te vinden en bij te dragen aan het creëren van bewustzijn en waardering voor het werk dat monteurs elke dag doen.

Gerelateerde updates