Powered by
1/5 Luxembourg › Luxembourg 158km
2/5 Junglinster › Schifflange 155km
3/5 Rosport › Diekirch 201km
De nationale kampioenschappen op de weg: de uitslagen

Ook dit jaar strijden de renners van Team Visma | Lease a Bike weer in diverse landen om de felbegeerde nationale titels en de eer om een jaar lang de kampioenstrui te dragen. Van Nederland en België tot Duitsland, Frankrijk, Italië, Groot-Britannië, Noorwegen en Denemarken - ontdek hier alle uitslagen en prestaties van onze renners in de nationale kampioenschappen op de weg.

Benieuwd wie waar en wanneer rijdt? Klik hier voor een overzicht.

Drie op een rij voor Valter

Attila Valter heeft voor het derde opeenvolgende jaar de nationale titel in Hongarije veroverd. De 26-jarige coureur drukte na 170 kilometer zijn wiel net iets eerder over de streep dan Erik Fetter. Valter greep afgelopen woensdag op tien seconden naast de tijdrittitel. "Dit is de mooiste tot nu toe", aldus een trotse Valter.

Lees hier het verslag.

Kooij sprint naar zilveren medaille

Olav Kooij was een van de topfavorieten voor de nationale titel. De 22-jarige sprinter uit Numansdorp moest in een ontregelde sprint genoegen nemen met plek twee. "Ik ben teleurgesteld, ja. We kwamen hier om de nationale trui te pakken. Al reden we zeker een goede wedstrijd als ploeg."

Van Aert vijfde in Zottegem

Wout van Aert is vijfde geëindigd in het Belgisch kampioenschap. “Ik ben nog niet op mijn topniveau, maar het is geruststellend dat ik opnieuw bij de besten was”.

Lees hier het volledige verslag.

Mattio pakt brons

Pietro Mattio heeft een bronzen medaille veroverd bij de Italiaanse kampioenschappen op de weg. In de beloftencategorie hoefde de jonge renner van het Development Team van Team Visma | Lease a Bike alleen Edoardo Zamperini en Nicola Rossi en voor zich te dulden.

De Vries toont zich opnieuw

Femke de Vries is bij de Nederlandse kampioenschappen op de weg als zesde geëindigd. De 30-jarige renster van Team Visma | Lease a Bike zat mee in de beslissende ontsnapping, maar kon niet voorkomen dat Chantal van den Broek-Blaak er met de titel vandoor ging.

Laporte niet in de buurt van de podiumplekken

Christophe Laporte heeft zich niet kunnen mengen in de strijd om de Franse titel. De coureur van Team Visma | Lease a Bike kwam op ruim een minuut van winnaar Paul Lapeira over de streep. Laporte eindigde als achttiende.

Zilver voor Henderson

Anna Henderson heeft de zilveren medaille behaald in de wegrit op de Britse nationale kampioenschappen. In Saltburn-by-the-Sea finishte de 25-jarige Team Visma | Lease a Bike Women-renster op enkele seconden van winnares Pfeiffer Georgi.

Kramer twaalfde in beloftencategorie

Het Development Team van Team Visma | Lease a Bike heeft een sterke wedstrijd niet kunnen belonen met de Nederlandse titel op de weg. Ondanks verwoede pogingen om een massasprint te voorkomen, slaagde de geel-zwarte brigade er niet in om met een groep weg te komen. Jesse Kramer eindigde op de twaalfde plaats, Tijmen Graat werd vijftiende.

Riedmann grijpt net naast podiumplaats

Linda Riedmann is als vierde geëindigd bij de Duitse nationale kampioenschappen op de weg. Onder kletsnatte omstandigheden streed de 21-jarige renster van Team Visma | Lease a Bike lang mee om de titel, maar moest ze haar meerdere erkennen in Franziska Koch, Liane Lippert en Antonia Niedermaier.

Høydahl finisht als eenentwintigste, Nordhagen negenentwintigste

Op het 116 kilometer lange parcours in Noorwegen finishte Jonas Høydahl van Team Visma | Lease a Bike Development als eenentwintigste. Zijn ploeggenoot Jørgen Nordhagen kwam als negenentwintigste over de streep.