Powered by
2/5 Junglinster › Schifflange 155km
3/5 Rosport › Diekirch 201km
Team Visma | Lease a Bike toont intenties in Heistse Pijl

De zeventiende editie van de Heistse Pijl heeft geen ereplaats opgeleverd voor Team Visma | Lease a Bike. Na een koers van bijna tweehonderd kilometer ging de overwinning naar Alexander Kristoff, die de sprint won en daarmee de opvolger werd van Olav Kooij.

Met zes lokale ronden van twintig kilometer en de Heistse Berg als scherprechter beschikte de wedstrijd over een identiek parcours als vorig jaar. Een vijftal renners trok er al vroeg tussenuit en pakte een maximale voorsprong van vier minuten. Tosh Van der Sande probeerde vanuit het peloton de oversteek naar de voorste groep te maken, maar zag zijn poging mislukken.

Nadat de laatst overgebleven vluchter was ingerekend, was het alle hens aan dek richting de voet van de laatste passage van de Heistse Berg. Colby Simmons en Jesse Kramer zaten namens Team Visma | Lease a Bike van voren, maar konden zich niet mengen in de strijd om de overwinning. Kristoff toonde zich de rapste spurter.

"Ons doel was om er een harde wedstrijd van te maken."

Sierk Jan de Haan

"Ons doel was om er een harde wedstrijd van te maken", begint ploegleider Sierk Jan de Haan zijn relaas. "We hebben geprobeerd mee te zitten in de ontsnapping, maar het peloton liet ons niet gaan. Toen we op de plaatselijke rondes kwamen, koos Tosh een goed moment om aan te vallen en druk te zetten op de sprintersploegen. Aangezien wij geen pure sprinter bij ons hadden, waren wij gebaat bij een hardere koers. Ik vind dat de jongens daar goed in zijn geslaagd."

In de slotfase poogde Team Visma | Lease a Bike Loe van Belle naar voren te schuiven als afmaker, maar die kwam in de verdrukking terecht. "Op het moment supreme verloren we elkaar en kon Loe er niet meer bij komen. Jesse en Colby konden aan de linkerkant van de weg nog wel een gaatje vinden en eindigden allebei in de top twintig. Al met al hebben we een mooie koers gereden en hebben we weer wedstrijdkilometers kunnen opdoen voor de koersen die gaan komen", besluit De Haan.