Powered by
it Giro del Belvedere
WorldTeam Men 21 apr '25
1/1 Cordignano › Cordignano 168km
it G.P. Palio del Recioto - Trofeo Zanotti Mobili
Development Team 22 apr '25
1/1 Negrar › Negrar 147km
be La Flèche Wallonne
WorldTeam Men 23 apr '25
1/1 Ciney › Huy 205km
be La Flèche Wallonne Féminine
WorldTeam Women 23 apr '25
1/1 Huy › Huy 140km
fr Le Tour de Bretagne Cycliste
Development Team 25 apr '25 - 01 mei '25
1/7 Hirel › Le Fresnais 143km
2/7 La Gouesnière › Le Cambout 182km
3/7 Loudéac › Plonéour-Lanvern 212km
be Liège-Bastogne-Liège
WorldTeam Men 27 apr '25
1/1 Liège › Liège 252km
be Liège-Bastogne-Liège Femmes
WorldTeam Women 27 apr '25
1/1 Bastogne › Liège 152km
ch Tour de Romandie
WorldTeam Men 29 apr '25 - 04 mei '25
1/6 Saint-Imier › Saint-Imier 3km
2/6 Münchenstein › Fribourg 194km
3/6 La Grande Béroche › La Grande Béroche 157km
Van Dijke negende in ingekorte eerste etappe Ronde van Noorwegen

Van Dijke negende in ingekorte eerste etappe Ronde van Noorwegen

De eerste rit in lijn in de Ronde van Noorwegen werd wegens de slechte weersomstandigheden ingekort tot zo’n 85 kilometer. Mick van Dijke sprintte namens Team Jumbo-Visma naar de negende plek. Attila Valter blijft derde in het klassement.

Vanochtend besloot de organisatie de etappe te starten in Røldal, zo’n tachtig kilometer verwijderd van de oorspronkelijke startplaats Jondal. Een beklimming van eerste categorie werd zo uit het parcours gelaten.

Door de korte afstand werd er meteen een hoog tempo gereden. Er kwamen enkele aanvalspogingen, maar niemand kreeg de vrijheid om weg te rijden. Uiteindelijk reed een groep van een vijftigtal renners naar aankomstplaats Hovden. Daar sprintte Mick van Dijke naar de negende plek.

“Zo’n parcourswijziging verandert alles, natuurlijk”, reageert ploegleider Maarten Wynants na afloop. “Ook al had de organisatie 120 kilometer geschrapt, het was nog steeds een lange dag. De weersomstandigheden vielen uiteindelijk mee tijdens de wedstrijd, maar het waren wel tachtig intense kilometers.”

"We konden de wedstrijd niet hard genoeg maken"

Maarten Wynants

“We konden de wedstrijd niet hard genoeg maken. Dat hebben we zeker geprobeerd. Het plan was om Mick vooruit te sturen vlak na de start, maar Ineos reed van begin tot eind heel hard op kop. Op de laatste klim probeerde Attila om de groep nog meer uit te dunnen, maar dat lukte niet. Hij gaf daarna aan dat Mick mocht sprinten. Hij werd negende en dat is een goed resultaat”, besluit Wynants.

 / 

Gerelateerde updates