Powered by
2/6 Chongzuo › Jingxi 181km
3/6 Jingxi › Bama 214km
Veenhoven achtste in zesde editie La Choralis Fourmies Féminine

Nienke Veenhoven is als achtste over de streep gekomen in La Choralis Fourmies Féminine. De Nederlandse kon zich in de straten van Fourmies niet mengen in de strijd om de overwinning. Imogen Wolff sprintte bij haar debuut naar een knappe dertiende plaats. Silvia Zanardi won de Franse klassieker.

Team Visma | Lease a Bike Women, met debutant Imogen Wolff, toonde zich direct vanaf de start. Door goed gepositioneerd vooraan in het peloton te zitten, wist Femke de Vries samen met twee andere rensters een gat te slaan. De rensters creëerden een mooi gat, maar werden twee kilometer voor de streep ingelopen. In de massasprint bleek de Italiaanse Zanardi uiteindelijk de beste.

“We hebben als ploeg heel goed en aanvallend gereden”, blikt ploegleider Jan Boven terug. “We zaten de hele koers van voren. Het is jammer dat Femke op twee kilometer van de aankomst wordt ingelopen. Nienke doet het vervolgens weer goed in de sprint. Vorig jaar zou ze in dit soort wedstrijden niet meesprinten voor de overwinning, maar nu sprint ze alweer naar een top tien-plaats. Ze maakt echt een hele mooie ontwikkeling door.”

Wolff, die vandaag haar debuut maakte voor de ploeg, maakt ook indruk op Boven. “Imogen is echt een heel speciale renster. Ze is maandag bij de ploeg gekomen en heeft een hele indrukwekkende week gehad. Dat ze meteen met de besten mee kan, is heel erg knap. Daarnaast valt ze goed in de groep en weet ze haar plek snel te vinden in het team.”

"Ik kan met trots terugkijken op mijn eerste wedstrijd voor Team Visma | Lease a Bike Women"

Imogen Wolff

“Het was een geweldige dag”, vertelt Wolff. “Ik ben goed opgevangen door het team en het was een hele mooie eerste week. Zelf had ik niet verwacht dat het vandaag meteen zo goed zou gaan, maar ik ben superblij met het resultaat. We hebben als team vandaag heel goed gereden en ik kan met trots terugkijken op mijn eerste wedstrijd voor Team Visma | Lease a Bike Women.”