Powered by
ca Grand Prix Cycliste de Montréal
World Tour 15 sep '24
1/1 Montreal › Montreal 209km
Team Visma | Lease a Bike Women snelt naar overwinning in ploegentijdrit Princess Anna Vasa Tour

Team Visma | Lease a Bike Women heeft op sterke wijze de ploegentijdrit in de Princess Anna Vasa Tour gewonnen. De geel-zwarte formatie legde het 3,2 kilometer lange parcours in Toruń als snelste af. Riejanne Markus kwam als eerste over de streep en gaat morgen van start in de leiderstrui.

De derde editie van de Poolse rittenkoers begon met een korte ploegentijdrit door de straten van Toruń. Team Visma | Lease a Bike Women, dat als laatste ploeg van start ging, schoot uit de startblokken. Op de finishlijn noteerde de rensters een tijd van 03:46, hiermee doken ze zes seconden onder de tijd van MAT Atom Deweloper Wroclaw. Voor de geel-zwarte formatie is het de twaalfde overwinning van het seizoen.

"Ik ben supertrots op de ploeg"

Riejanne Markus

“Ik ben supertrots op de ploeg”, blikt Markus blij terug. “Drie van de rensters hadden nog nooit een ploegentijdrit gereden, ik vind het heel knap hoe ze het hebben gedaan. Er waren wat kleine foutjes, maar dat herstelden we samen als ploeg heel goed. Ik vind de ploegentijdrit echt een mooi onderdeel en ik ben heel blij dat we als team deze etappe hebben kunnen winnen.”

Doordat Markus als eerste over de streep kwam, start ze morgen in de leiderstrui. “Het is mooi om morgen in de leiderstrui te mogen starten. We gaan de komende dagen proberen om de trui te verdedigen en daarnaast kijk ik ook erg uit naar de tijdrit van zondag, daar heb ik ook een doel van gemaakt. Verder hoop ik de komende dagen vooral wedstrijdritme op te doen richting de Tour de France.”