Powered by
Team LottoNL-Jumbo gunt wielerfan unieke blik achter schermen

Team LottoNL-Jumbo gunt wielerfan unieke blik achter schermen

Aan de vooravond van de Giro d’Italia presenteert Team LottoNL-Jumbo twee initiatieven die de liefhebber dichterbij de wielerploeg brengen. Er is een boek over het team in de maak én er is een samenwerking aangegaan met televisieproducent Southfields. “We willen de fans in het hart van het peloton brengen”, verklaart manager Richard Plugge van Team LottoNL-Jumbo de initiatieven. “Zoals we dat internationaal ook met Velon doen.”

Het boek – dat in de loop van het seizoen zal verschijnen bij uitgeverij Prometheus – gaat niet alleen over de boegbeelden van Team LottoNL-Jumbo, maar over de gehele organisatie van de wielerploeg. Auteur Michiel Princen volgt het team sinds Parijs-Nice, was bij de klassiekers en bij een hoogtestage op Tenerife en volgt Team LottoNL-Jumbo ook de komende weken in de Ronde van Italië.

“Opofferingsgezindheid, humor en warmte blijken net zo belangrijk als discipline en professionaliteit”, geeft Princen alvast een voorproefje. “Ik denk dat het boek een meerwaarde heeft door de unieke inkijk, de bijzondere momenten waar je als lezer deel van uitmaakt. Je gaat de sfeer voelen van de renners ’s avonds aan tafel en je wordt meegenomen in het werk van de mecaniciens bij nacht en ontij”, aldus Princen.

Televisieproducent Southfields filmde kopman Steven Kruijswijk tijdens zijn voorbereiding op de Giro en volgt het team ook in Italië op de voet. “Het maken van een videodocument over Team LottoNL-Jumbo is voor een sportproductiebedrijf als Southfields een geweldige uitdaging. Het van zeer dichtbij kunnen volgen van een wielerploeg die het winnen van een grote wielerronde ambieert, getuigt van lef en transparantie van Team LottoNL-Jumbo. De intentie is uitgesproken om ook in de Tour en de Vuelta samen te werken als dat in de Giro aan de verwachtingen voldoet”, zegt Ernst Veldkamp, algemeen directeur van Southfields.

“Het is voor Team LottoNL-Jumbo een kans om de waarde van het team richting supporters en sponsoren te vergroten door onze identiteit uitgebreid te laten omschrijven en verfilmen”, vindt Plugge. “Onze onderlinge verbondenheid, innovatieve aanpak, toewijding en trots kunnen we zo laten zien aan onze fans en onze volgers.”

Over de auteur:
Michiel Princen (1968) was als kind al gek van wielrennen, toen hij opgroeide in Limburg in de hoogtijdagen van Zoetemelk, Raas, Kuiper en Knetemann. Eigen wielersucces bleef uit, maar de liefde voor de sport bleef. Hij was vijftien jaar onderzoeksjournalist voor hij in 2004 de overstap maakte naar de recherche bij de Amsterdamse politie. In 2015 verscheen zijn boek De gekooide recherche over zijn tien jaar bij de Nationale Politie. De gekooide recherche stond bij de verschijning in 2015 volop in de publiciteit en had politieke impact. Princen werd door de jury’s van de twee journalistieke prijzen die hij won geprezen om zijn scherpe oog voor de cultuur in een organisatie in relatie tot de prestaties. Zo kijkt hij ook naar de wielerploeg.

Over de producent:
Southfields is een toonaangevende Nederlandse televisieproducent, gespecialiseerd in sportproducties. Southfields is onder meer bekend van de wedstrijden en programma’s van de Champions League en het Nederlands Elftal voor SBS 6, de voetbalprogramma’s en Formule 1 voor Ziggo Sport, de wedstrijdregistraties en programma’s van de Jupiler League voor Fox Sports, PSV TV, RTL Autovisie en diverse sportprogramma’s voor RTL 7, zoals Tour du Jour en Koning Voetbal.

Gerelateerde updates